شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sat 18 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار سه شنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۵ ، ساعت ۰۹:۵۰:۱۹

طراحی کلاه غواصی با نمایشگر HUD

باشگاه خبری فراساحل: محققان نیروی دریایی آمریکا یک نمایشگر فرانما برای داخل کلاه غواصان طراحی کرده‌اند که اطلاعات بسیاری مهم و حساس را به غواص‌ها می‌رسند. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از مارین نیوز، محققان نیروی دریایی آمریکا یک نمایشگر فرانما برای داخل کلاه غواصان طراحی کرده‌اند که اطلاعات بسیاری مهم و حساس را به غواص‌ها می‌رسند. هاد (HUD) نمایشگری فرانما است که اطلاعات را در جلو دید و منظر بیننده، بدون اینکه بیننده مجبور باشد جایی دیگر را بنگرد، نمایش می‌دهد. نمایشگرهای سربالا در آغاز برای هواپیماهای نظامی طراحی شده بودند، ولی هم اکنون در هواپیماهای تجاری، خودروها و وسائل دیگر از جمله خودروها نیز استفاده می‌شوند.


با ساخت نمایشگر "DAVD" كه يك نمايشگر واقعيت افزوده است غواص می‌تواند تصاویر وضوح بالا از محیط اطراف خود را به همراه داده‌های دیگر از یک کشتی روی سطح آب نمایش دهد. روي اين نمايشگر در حالي كه غواص مشغول فعاليت عادي خود است اطلاعاتي مانند نمودارهاي وضعيتي، موقعيت جغرافيايي، نقشه دريايي و صدها مورد ديگر مي‌تواند نمايش داده شود. غواصان گاهی باید کار خود را در شرایط با دید کم مانند شبانگاه یا در آب‌های گل‌آلود انجام دهند، از این رو ابزارهای جایگزین دید، بسیار کاربردی هستند. این محصول اکنون یک نمونه اوليه  است اما محققان امیدوارند بتوانند آن را برای ماموران اورژانس دریایی و در نهایت غواصان دیگر در دسترس قرار دهند.



  کد خبر : 1783
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :